Thursday, March 21, 2013

not everything is true.

assalamualaikum :)

"kadang2 apa yang kita jangka tak semua betul"

yeah, not everything that we though will be true because we dont have the power.

sometimes, we may though that we will get the best one.
coz we always forget that Allah have organise it for us.

sometimes, we may though that we will get the best prince/princess for us.
but we forget that Allah have chose the one for us.

sometimes, we may think that we are the best.
but we forget that Allah create us same to others.

sometimes , we may make mistake.
then that the use of the people around us to remind us.
but, we always not really accept their reminder.

aku pun bukan budak baik pun .
exam yang makin dekat nie, masalah yang menimpa2 nie buat aku tak peduli sangat dekat orang sekeliling.
sorry to say . bukan nak belagak.
just beri aku peluang sendiri.
you dont know what i'm doing coz you're not me.

keserabutan semua nie, yes mmg beri tekanan.
but aku tak tunjuk semua depan orang.
sebab aku takkan orang sekeliling aku rasa tension tgk muke aku yang hodoh bile buat macam tuh , haha.
sbb itu ler yang aku nampak dekat muka orang2 yang moody nie.
so kirang kalau nak moody baik takyah tunjuk muka kat aku.
kang aku cakap hodoh kang mahu terus taknak tegur aku, haha!

itu sebab lah Allah beri kita akal dan fikiran.
guna akal kita sebaik mungkin.
fikir dalam2 dulu before nak buat2 muka tuh.
ingat sikit bila kita buat muka moody tu , org yg tengok pun terasa moodynye sekali , tahu ?
jangan senang sangat jump to conclusion.
bila kita rasa orang tuh da okeh tanya elok2.
then bila orang tu tanak cakap so tayah lar.
anda bukan orgnya yang dia nak share prob dye! haha.

orang mungkin boleh tengok aku bergelak ketawa,
tapi dalam hati siapa tahu kan?
lagipun takan larh aku ak cakap kat korang kan ? haha .
so , be easy . 
cover your expression if you have a problem as much as you can.
but , of course you cant cover from the person that always see you everyday, haha.

semuanya ditangan Tuhan..
kita hanya mampu merancang dan berusaha.
and the thing will happen when Allah say that it will happen.
tapi kita tak boleh telalu nak mengharapkan Allah sediakan untuk segalanya.
we also need to try our best then Allah will help us.

okeh , last advice.
buat larh sesuatu tu mula2 kerana Allah and then everything will be easier :)
* reminder untuk diri sendiri jugak nie, hehe..

lagipun memang life aku sekarang kerana Allah and my mom :)
segala yang aku buat sekarang hanya untuk dua perkara tu.
tu sebab rasa bersalah sangat tak dapat 4 flat ups2 aritu -.-

okeh lar , abis cerita dah.




thanks sweatheart ^^
xoxo, assalamualaikum :)

No comments:

Post a Comment