Tuesday, January 8, 2013

2013 already ;)


Bismillahhirahmanirrahim..
assalamualaikum semua :)

kini bermula larh detik tahun 2013 and 2012 is over .
2012 : banyak mengajar aku erti semangat .
don't give up even you're the one who easily give up, natrah .
semangat yg aku try kumpul bila melangkah ke alam selepas sekolah .
aku try sedaya upaya untuk tidak mengalah dengan keadaan -.-

2012 : aku lebih mendalami perasan menjadi an orphan .
tiga tahun , so aku da rasa apa rasanya .
dulu time jadi kat member aku boleh cakap ,
"sabar , itu dugaan . Allah loves them more".
and sekarang bila aku pikir balik
memang larh boleh cakap macam tu ,
 tapi orang yang betul2 da alaminya yang akan tahu apa rasanya .

2012 : aku kenal sapa kawan betul sapa kawan tipu .
life tak semestinya ada orang yang disamping kita everytime
time susah senang selain family .
and sorry to say , da 18 tahun aku hidup aku susah nak percaya orang dah .
and baru sekarang aku sedar sapa yang betul2 kawan .
*itu pun ta comfirm lar apa aku pikir tu betul ke tak .

2012 : aku dapat kenal macam2 gelagat orang .
manusia Allah jadikan semua sama jer .
cuma cara orang tuh menggunakan akal yang Allah berikan yang berbeza .
aku penat nak jumpa dengan orang2 yang tak betul nie .
arap2 aku jumpa dengan orang yang baik2 2013 nie ;)

2012 : nothing impossible .
aku tahu , tak ada yang mustahil bila seseorang tu berusaha sekuat mungkin untuk mendapatkan apa yang diingininya .
bila sesuatu yang tak dijangka jadi , so itu rezeki dia .
mungkin itu yang dia layak dapat sebab dia dah usaha .

2013 : aku harap segala-galanya lebih baik dari sebelumnya .
really hope that i can make mom proud with me again .
really hope that i am a tough girl that won't easily down coz of them .
*lawan larh diorang balik , kalau diorang boleh buat asal tak try buat cmtu balik kt dyorang?
bukan niat nak berdendam , tapi taknak bagi orang pijak kepala lagi.


and now i realise . it hard to find a boy who likes dad outside there . 
and i know , it's hard.
dear heroes ,
xoxo , assalamualaikum :)

No comments:

Post a Comment